“ The Association for Coaching® (AC) is a leading independent, and not-for-profit professional body dedicated to promoting best practice and raising the awareness and standards of coaching, worldwide. We are an inclusive organization, with members from over 40 countries, made up of professional coaches, training and coaching service providers, internal coaches, and organizations building coaching cultures.
As the CEO of the AC, I would like to express our support of the Wyższa Szkoła Zarządzania i Coachingu in their intention to cooperate with foreign institutions and universities in order to open a new Coaching faculty. As the coaching industry becomes more mature, it is vital for students to be educated in this subject in order to ensure there are qualified coaches of a sufficiently high standard in the future.” (The Association for Coaching)
„…. Wzrastająca konkurencyjność zarówno personalna jak i instytucjonalna i postępująca demokratyzacja interakcji na rynku pracy wyznacza nowe oczekiwania, stawiane zarówno pracownikom jak i kadrze kierującej. Stąd sformalizowane poszerzanie kompetencji pracowników, zarówno instytucji samorządowych jak i firm, o umiejętności wspierania samorozwoju współpracowników z wykorzystaniem instrumentów coachingowych, wydaje się być potrzebą chwili. Dlatego uważamy za uzasadnioną inicjatywę Wyższej Szkoły Zarządzania i Coachingu we Wrocławiu zmierzającą do powołania Wydziału Coachingu. Propozycja może stanowić cenne i oryginalne uzupełnienie oferty edukacyjnej składanej pracownikom instytucji gospodarczych, realizowanej na poziomie wyższym.” (Dolnośląska Izba Gospodarcza)
„… Demokratyzacja interakcji w instytucjach oświatowych stawia nowe wymagania kompetencyjne zarówno przed nauczycielami, a także kadrą kierującą instytucjami oświatowymi. Dlatego poszerzanie, na poziomie wyższym, kompetencji pracowników instytucji edukacyjnych, o umiejętności wspierania samorozwoju uczniów i współpracowników z wykorzystaniem metody coachingowej uważamy za celowe. W naszej ocenie proponowana przez Wyższą Szkołę Zarządzania i Coachingu na kierunku „Coaching”, oferta edukacyjna, poszerzająca wiedzę i umiejętności pracowników instytucji oświatowych o kompetencje coachingowe, stanowi cenne i oryginalne uzupełnienie oferty edukacyjnej, skierowanej do środowiska oświatowego.” (Zarząd Krajowy Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych)
„… Powołanie Wydziału Coachingu, którego oferta edukacyjna ma za zadanie poszerzyć wiedzę i umiejętności pracowników instytucji oświatowych o kompetencje coachingowe, stanowi uzupełnienie oferty edukacyjnej, skierowanej do środowiska oświatowego, realizowanej na poziomie wyższym. Nabycie dodatkowych umiejętności psychologicznych i pragmatycznych wspierania samorozwoju może stanowić cenne uzupełnienie kompetencji pracowników oświatowych, również w obszarze szeroko rozumianej kultury fizycznej i sportu. Dlatego uważamy za ciekawą inicjatywę zmierzającą do powołania w Wyższej Szkole Zarządzania i Coachingu Wydziału Coachingu.” (Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Departament Spraw Społecznych, Wydział Sportu i Rekreacji)
„ … Na podstawie doświadczeń i rozpoznania rynku stwierdzamy, że coachowie obecnie pracują na naszym rynku pracy z klientami nad zagadnieniami związanymi z biznesem, rozwojem kariery, finansami, zdrowiem i relacjami interpersonalnymi. Jest to zapewne zawód z przyszłością i zapotrzebowanie na tego typu specjalistów będzie rosło. Uważamy, że w obecnej chwili jest to kierunek dla menedżerów i wysokiej klasy profesjonalistów, posiadających już duże doświadczenie zawodowe i wykształcenie formalne w określonej dziedzinie. Dlatego studia podyplomowe z coachingu są optymalną formą kształcenia. Coaching czerpie bowiem z wielu dyscyplin, na podstawie, których tworzy własną bazę wiedzy i praktyk zawodowych.” (Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy)